Jdi na obsah Jdi na menu
 


LOGOPEDIE - PODĚBRADY

3. 3. 2013

5.3.2013

Fonematická difernciace: nediferencuje, artikulace: není podstatná, mírně setřelá, oromotorika. spíše bez výrazu a pomalá, úroveň slovní zásoby:základní slovní zásoba - velmi zlepšena od minulé kontroly, úroveň tvorby pojmů a kategorizace: výrazně zlepšena - echolálie se vyskytují spíše při únikových reakcích, nebo pokud nerozumí, Deficity: nerozlišuje opozice, specifické asimilace - přiměřená věku, dyslalie, specifická artikulační neobratnost. Sématické kategorie : nezvládá.

Gramatická úroveň: spojení dvou slov: účinně použije, rozvité věty:pokud potřebuje je schopna i víceslovného vyjádření včetně záporu a předložek, slovosled: chybný, naučené výrazy zvládne.

Charakteristika dysgramatismu: porozumění řeči: deficitní, opírá se - i bez kontextu, úroveň pragmatických schopností: funkce - celkově jsou pragmatické schopnosti: věku deficitní. Paměťové učení: přiměřené věku.

Symbolické fuknce: barvy: pojmenuje, jazykový cit: nevyvinutý, oční kontakt: udrží, koncentrace pozornosti: při správné motivaci zvládne 45 pracovat.

ZÁVĚR: EXPRESIVNĚ RECEPTIVNÍ PORUCHA ŘEČI - STŘEDNĚ TĚŽKÁ

Doporučuji reedukaci. Zaměřit na slovní zásobu, porozumění pojmů, motoriku mluvidel formou hry, rozvoj koordia dolních končetin, nácvik ulovnění zápěsí. Nácvik řazení obrázků podle děje, příčina - následek. V žádném případě není prioritou nácvik hlásek!

 

21.2.2012

 Chápavost: průměrná, koncetrace: průměrná, záliby:kreslení, koupání, pohádky, zlozvyky: vzteká se, sociabilita:zde nemá problém, ve školce problémy dle rodičů velké. Zrakový kontak spontánní, spolupráce: navazuje spontánně, tempo: pracuje rychle, pozornost: rychle se unaví, přeletává pozornost, zúžené pole pozornosti, chápání úkolu je průměrné. Oromotorika velmi nestálá, zpomalená, horní pozici nezvládá. Úroveň slovní zásoby: 2,5 roku,úroveň tvorby pojmů a kategorizace 3 roky. Dyslalie, sémantické kategorie zvládá, charakteristika dysgramatismu, zatím zvládne jen jednoslovné, nejdou předložky. Rozumí jednoduchým otázkám a příkazům. Paměťové učení je přiměřené věku. Barvy pojmenuje, zná písmenka. 

Závěr: Vývojová dysfázie - smíšený typ. je hyperaktivní, porucha hrubě motorické koordinace, slůchové vnímání, porucha rozumění a druhé signální soustavš - pokud je vše podpořeno zrakovou kontrolou, zvládá. Hrubá motorika - na kole zvládne, skákání po jedné noze, rovnováhu - chodit po kládě. 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA